Hipermarketul real din Ploiești urmează să fie rebranduit în Auchan până la sfârșitul lunii ianuarie, retailerul francez anunțându-și clienții de lichidarea stocurilor până în 14 ianuarie.
„În curând, în locul Real, deschidem Auchan Ploiești”, potrivit unui pliant distribuit clienților.
După perioada de lichidare de stocuri, magazinul va fi închis pentru remodelare, care durează mai puțin de trei săptămâni după exemplul celorlalte magazine rebranduite, astfel că cel târziu la începutul lunii februarie magazinul din Ploiești va opera sub sigla Auchan.
În ultima parte a anului trecut, Auchan a rebranduit șapte hipermarketuri real, dintre care două în Capitală, Pallady și Vitan, unul în Brașov, unul în Oradea, unul în Constanța, unul în Sibiu și unul în Satu Mare. Două dintre acestea au fost remodelate în formatul Auchan City.
Retailerul remodelează în medie trei magazine pe lună. Anterior, retailerul a anunțat că va rebrandui cele 20 de hipermarketuri Real în mai puțin de un an, cu o investiție de 40 milioane euro.
Tranzacția Auchan-Real a fost finalizată pe 12 septembrie 2013, ca urmare a acordului semnat în 30 noiembrie 2012 între grupul Auchan și Metro Group și a validării primite din partea Consiliului Concurenței, la sfârșitul lunii iulie.
Auchan România, în noua sa dimensiune, ajunge la 31 de magazine deschise și alte două în construcție, o suprafață netă de vânzare de 252.000 metri pătrați, peste 10.000 de angajați, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienți anual și o cifră de afaceri comună de peste 4,5 miliarde de lei, fără taxe.
Compania devine, astfel, unul din primii cinci cei mai mari angajatori privați din România și a doua rețea de comerț ca suprafață totală de vânzare la nivel național.
Potrivit deciziei Consiliului Concurenței de aprobare a tranzacției, Auchan România va aplica propriul model economic, care presupune și prețuri mai competitive pentru clienți, în hipermarketurile preluate de la Real, de la care va adopta însă sistemul logistic mai performant.
Tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de părțile implicate pe două piețe relevante, respectiv Craiova și Târgu-Mureș. Astfel, pentru Craiova și Târgu Mureș, Auchan și-a luat angajamentul de a nu deschide sau achiziționa noi magazine pe o perioadă de cinci ani de la data autorizării concentrării și de a nu majora prețurile cu mai mult de 5% față de media prețurilor altor magazine din rețea pentru trei ani.